onsdag 30 oktober 2013

Domen

Idag kom beslutet om domen... Men ingen Dom kan få bort känslan jag kände/ känner. Rädsla och olust. Att bli ett offer två gånger av samma familj. Att bli lurad och kränkt. Bli utsatt för bedrägeri och sedan hot. Att inte kunna lita på folk. Förlora sin hobby och veta att man aldrig får tillbaka sina pengar. Veta att de sitter och ljuger i rätten. 

Inget straff kan få detta ogjort, jag är fortfarande samma person med samma känslor och samma förlust. Det ända som känns bra, är att jag fick rätt. Man får inte bete sig hur som helst, det finns en rättvisa. Att fått bevisat för sig att jag gjorde rätt att anmäla. Även om jag inte vet om jag skulle göra om det. Det är en jobbig bit att gå igenom. Och jag skulle inte vilja vara med igen. 

När jag läste mailet bulltade hjärtat lite hårdare. Tänk om han kommer undan helt :( eller om jag måste upp i rätten igen... 

Jag läste igenom det snabbt, tills jag kom till själva domen. Han får villkorlig dom och samhällstjänst. Hade han gjort något mer så hade han fått fängelse i två månader, men han var straffri innan. 

Nu kan jag pusta ut! Det är över!!! Äntligen kan jag lägga allt bakom mig och gå vidare :).

Tusen tack för alla som stöttar mig och uppmuntrat mig. Fått mig genom detta. Särskilt mamma och Malin Meekatt som varit med under hela tiden. Funnits där och hjälpt mig upp. Hade inte klarat det utan eran hjälp. Tack!  

1 kommentar: