onsdag 16 oktober 2013

Rättegång

Imorgon är det dags, igen! Det är ju tur att jag är på "rätt sida " men det hjälper inte så mycket. Att sitta där och berätta, se personerna som gjorde att min hobby blev en dyr lärdom. Och att man inte kan lita på folk. Inte ens en mor och dotter. Att en hel familj kan förstöra så mycket, som dessa gjort. Inte nog med att det blev dyrt för mig, jag fick se en trevlig och snäll familj förvandlas till lögnaktiga "monster"... Det är det som skrämmer mest. Att folk kan ändras så, när de väl fått/ tagit det de vill ha. För mig blev det slutet av min hobby som hudvårdskonsult. 

Visst de fick sin dom, jag fick rätt. Men var det värt att sitta och må dåligt för att de skulle få höra att det de gjorde var fel. Villkorlig dom, bedrägeri. Men mina pengar kommer jag aldrig att se. Därmed lade jag ner min hobby. En dyr läxa. Och massa ångest. 

Imorgon blir det andra gången i tingsrätten. De kunde ju inte nöja sig med det, utan var ju tvungna att hota lite. Inte så smart, i rättssalen... Olustkänsla, rädsla och åter ångest. Polisanmälan och imorgon är dagen här. 

Har tillochmed ringt och försökt stoppa det, det är inte värt att må så dåligt när ingenting ändå händer. Bara massa onödig oro att ta upp det igen. Det har ju varit lugnt från deras håll nu. Men tyvärr gick det inte. Nu är jag skyldig att fullfölja det. 

Gissa vem som kommer sova oroligt inatt ... 

4 kommentarer:

  1. Tänker på Dig vännen! Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att dagen har gått bra och att du kan lämna dessa falska elaka människor bakom dej nu!
    Du förtjänar inte detta.
    Kraaam fina du <3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! :) Skönt att det är över nu! Det var en tuff dag igår... Kram

      Radera