söndag 20 oktober 2013

Död & cancer

Klockan blev åtta och efterlängtade Solsidan började... Med död och begravning... Inget man vill tänka på nu ju. Det är ju våra tankar i vardagen. Jag hade tänkt mig en kväll med humor och skratt :)... Visst ska filmer/serier göra så man känner igen sig ... Men såg inget roligt i detta. Troligen för att vi "lever" med detta dagligen och vill ha något annat att tänka på. 

Sedan började ju Hellenius hörna. Kul, tänkte jag. Och det är bra, men återigen denna igenkännande känsla. Cancer. Visst är det roligt att höra att hon klarat sig och jag är glad för hennes skull. Men efter att ha besökt mormor i helgen så hade det varit kul att tänka på något annat ... 

Lade mig tidigt och lyssnade på en ljudbok ... Där kunde jag välja ämne själv ... Det är så mycket död och cancer i vardagen så när man vill slippa verkligheten en stund, så valde jag fel kanal ...

2 kommentarer:

  1. Kramar till dig. Så olyckligt att det blir så mycket på en gång.

    SvaraRadera