lördag 9 november 2013

Stress och utan ström

Började dagen med... stress. Klockan gick fort och barnen var trötta, som jag. Men Hannas Funky Kids, dansen, börjar ju halv tio. Massa tjat, ät nu, ta på er kläderna, ja nu... Men vi kom iväg, utan att hunnit bli osams :)... Hampus tyckte inte det var så jättekul att titta på, och Hanna såg inte ut att trivas så mycket. Hon gick mest för sig själv. Men i slutet var hon med. Detta är nog sista terminen hon dansar. Hon trivdes bättre förra terminen. Hon älskar att dansa, men här känner hon igen... Förra året hade hon ju Alice.

Åkte till Willys och köpte gott till kvällen. Chips och godis, julmust och lite annat gott. Lussekatter blev premiär idag.

När vi kom hem, var det mörkt... och tyst. Något som inte stämde! Strömmen hade gått... Inte idag!!! Så byta rollen som trött mamma till både detektiv och elektriker ;). Först dra ut alla kontakter och sedan testa jordfelsbrytaren, men inget hjälpte... Ringa runt och få hjälp och tips. Fick prova varenda säkring... och efter kramp i armarna, så hittade jag felet... sista säkringen... Ett jubel från barnen! :) Nu har vi ström nästan överallt... Och jag flyttade "nätet" så barnen kunde titta på sina filmer i Ipaden. Inget nät på hela dagen, det går ju inte!!! ... Vad ska vi göra då ;)...

Nu ska vi äta och sedan har vi all tid i världen till att bara mysa. Det regnar ju ute...

Tänk vad man är beroende av ström, det är ju inget som fungerar utan den... Fått koppla om lite så att fiskarna får syre också... Usch vilken panik annars...

Halva dagen, helt uppe i stress... Så nu varvar vi ner igen... :)

Två spel spelade vi. Och sedan blev det ipaden för barnen igen. Jag lyssnade på ljudbok.

Det var lite kallt, så jag försökte tända kaminen, men utan resultat. Så jag gav upp. Ett varmt bad istället.

Sedan fick jag ett ryck att klippa Hampus. Det går fort, och jag klipper inte luggen... Oj... Det tog lite tid och en gråtande Hampus när han såg sig i spegeln.... Andra gången nu, att jag aldrig lär mig!!! Men denna gången skulle jag bara korta ner det lite och vips så försvann luggen... Hampus bara grät och ville inte se sig i spegeln och han sa att han ville dö. Jag försökte med allt, sprayade lila färg mm och förklarade att det är förändringen som han reagerade på. Han är jättefin! Men det tog tid för honom... Och då skrattade han och sa- Vad konstigt, jag sa att jag var fulare än en gris, och då var det bara luggen som blivit kort... Och nu har jag ju vant mig. Åh vilken lättnad, jag kände då. :)




Skulle titta på Så mycket bättre. Då välter Hanna ut ett glas med julmust, över hela golvet... Nej!!! Jag hämtar massa papper och torkar upp... Spolar ner det.... och .... NEJ!!! Inte det med... Det blir stopp!... Där stod jag med toaborsten och handen i toaletten när Hampus kom in. Vilken min... Vad gör du mamma!? Efter mycket jobb, så fungerade den igen...

Allvarligt! Vilken dag! Vad är meningen med detta... Allt på en gång...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar