lördag 2 november 2013

Korv i munnen

Avslutning på allmän lydnadskursen idag.
Svårt att gå upp efter lite sömn och många tårar. Men jag hade ju köpt avslutningpresent till ledaren, från oss alla. Så kämpa på, lite kaffe piggar upp. Hanna fick följa med. Hampus ville vara hemma. Det gick ju bra. Han fick mitt mobilnummer.
Vi började med tävlingar.
Första tävlingen var att hunden skulle springa in genom en tunnel och runda en korn utan koppel och sedan tillbaka genom tunneln igen. Smulan klarade det ! :)
Andra tävlingen, inget koppel, inkallning och sedan skulle hunden gå slalom mellan pinnarna.
Sista tävlingen, korvapportering. Fick ha hunden i löplina, vi kastade iväg en "hotdog" och hunden skulle hämta korven utan att äta upp den. Och lämna den till sin matte. Stolt när Smulan kom med korven i munnen och lämnade den till mig. Vårat lag vann! :)
 
 
Sedan fikade vi och ledaren fick presenten. Hon blev jätteglad!
När vi fikade tittade jag på mobilen och den var sönder, den var helt svart. Så typiskt! Nu när jag verkligen behövde den. Hampus ensam hemma och mamma som kunde ringa och ge besked om mormor. 
Vi har lärt oss så mycket. Blivit peppade och fått tips. Hon har sett oss alla och alla har vi fått den hjälp som vi behövde. 
Många skratt och mycket svett ;) Kommer fortsätta nästa kurs med. Man blir mer motiverad. Smulan och jag kan behöva lite hjälp. Om agillity ska fungera så måste jag ha mer lydnad med henne. 
Hampus hade försökt ringa, men det var inget som hänt. Efter en timme så fungerade mobilen igen. 
Det var skönt att ha något annat att tänka på. Och roligt att se Smulan och min utveckling. Vi ska nog bli ett bra team ! 
Vi fick ett diplom :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar