onsdag 6 november 2013

Kuratorn

Andra gången hos Kuratorn och jag är fortfarande på fri fot ;) Tänkte ringa igår och avboka, det är så jobbigt att ta upp allt som hänt. Med jag åkte ändå. Det var tur, jag behöver jobba med mycket...



Känns skönt att prata med någon som har kunskap om detta. Hon talar om för mig vad jag ska göra och hur jag ska försöka tänka. Vilken är min verklighet?! Vilka krav har jag mm. Hur jag kan sänka kraven och inte fly. Vi kom fram till att jag flyr från allt och att jag försöker fly för mina känslor. Jag måste stanna upp och ta tag i mina känslor, inte fly längre. Mardrömmarna jag har kommer minska när jag är trygg igen och vi måste jobba med min rädsla. Rädslan som kommer tillbaka nu när tabletterna slutar bedöva.

Nu måste jag ta tag i mitt liv igen. Sorgen måste jag ta mig igenom, inte undvika. 

Mitt dåliga samvete, får tankarna jobba med att få bort... 

Jag vill ha kontroll på livet, vilket är omöjligt. Vill undvika allt jobbigt och känslosamt. 

Att känna glädje igen är underbart, men sorgen och smärtan ... Längtar tillbaka till min bedövade känsla. Men vi är ju inga robbortar, sa kuratorn. 

Hon frågade inte om ifall vi skulle ses igen utan när... ;) 

4 kommentarer:

  1. Ta hand om dig. Du är ju så klok vännen. Kram från mig.

    SvaraRadera
  2. :) Tack! Men jag är nog mer dum än klok., blond och blåögd, du vet ;) .. Kram

    SvaraRadera
  3. Du skriver klokt. Kanske du borde lyssna mer på din kloka inre röst ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jag borde nog göra det... Tack! Kram

      Radera