tisdag 5 november 2013

Att gå upp

Alarmet ringer, det är varm och skönt under täcket. Det är mörkt och kallt. Jag vill ligga kvar. Vill inte gå upp!!! Älskar att sova! Vill sova nästan hela tiden, jag vet att det beror på tabletterna, och det börjar bli bättre nu när jag trappa ner på dem. Men ändå. Så skönt att krypa under täcket och lägga huvudet på kudden och bara kunna blunda, drömma sig bort. Även om mina drömmar mest består av mardrömmar... Men bortser man från det... Zzzzz Att sova är underbart! 

Det är svårast att gå upp höst och vinter, då de kalla golven inte är så härliga att gå på. Mörkt och kallt... Sängen är varm och go. 

Att gå upp, är ett måste då både jobb och barnens förskola / skola kallar. 

Jag förstår barnen när jag väcker dem. Det känns grymt att ta upp dem från den underbara sängen. Men ett måste! 

Nu är det morgon, snart är det kväll :) Längtar redan att fly från verkligheten och lägga sig i en go säng... Sova :) 

2 kommentarer:

  1. Vilka tabletter är det du trappar ner?! Kram ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stecoliden. Tar dem varannan dag nu. Kram Tessan

      Radera