tisdag 19 november 2013

Stolt mamma

Idag följde jag med Hampus till skolan. Första klass går han i. Han var så glad när jag kom. Jag fick sitta längst fram bredvid honom. Jag som alltid vill sitta längst bak, men Nix. Längst fram. Skolkänslan kom tillbaka. 


Vilken känsla att få vara med, se vad de gör i skolan och hur de beter sig. Fröknarna är ju helt otroliga :) Vilket tålamod och vilket jobb de gör! Tack! 

Fick kolla på Jalle och Hedvig eller vad de nu heter, från A-ö .., kom ihåg när man själv tittade på den. Oj vad tiden går... 

Hampus fick även beröm att han slutat tramsa och lyssnar och sköter sig bra nu istället. Alltid roligt att höra när det går på rätt håll. Han såg glad ut när fröken berättade att hon berömde honom för mig. :) Min duktiga kille. Han lyssnar, räcker upp handen och gör som de säger. Kan man bli mer stolt då. :) 

Det kändes så roligt att han ville visa mig detta. Att han "växt" och blivit stor. Min lilla kille, skriver meningar och läser ... Min stora kille! Älskar dig så! 

Du är så duktig ! Du lägger dig och somnar utan något tjat, du vaknar på morgonen och tar på dig kläderna. Äter din frukost och borstar dina tänder. Du tar din väska och vi åker iväg, till bussen eller till fritids. Du har koll! Du har börjat vara ensam hemma en liten stund. Du går på kalas, har varit med kompis på bio. Du har svar på tal och massa frågor du vill ha svar på. Tur att fröken finns! Som kan svara på de frågor inte jag kan. 

Du har förlorat din gamlamormor och berättar att nu skyddar hon mig ifall någon är dum. Hon springer efter dem med käppen. Du får mig att skratta. 

Min älskade Hampus, du gör mig så stolt! 

2 kommentarer: