onsdag 18 september 2013

När tiden är inne!

Att bli sviken har nog alla blivit. Det värsta är ju när någon nära sviker. Nu vet jag vilka människor jag kan lita på. Och dessa vet vem de är! :) En sann vän stannar kvar även under de tuffa stunderna. De ser att genom skrattet döljer sig smärta. Det är då de ringer en extra gång eller ger en extra kram. Jag är lyckligt lottad som har dessa i mitt liv. Ibland tar det tid/år att se vilka som verkligen lyssnat och förstått. Vem som är en äkta vän. Jag har fått acceptera att folk är olika och endel sårar och har svårt med empati. Man får ta den tid det tar att vara arg och besviken, men sen måste man släppa det och gå vidare. Inte ge dem makten att trycka ner dig. Och du känner själv när tiden är inne. Det är ingen annan som kan tvinga dig, det är en känsla som måste få komma av sig själv. Ingen har rätt att göra så att du mår dåligt! När tiden är inne, så vet du det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar