tisdag 3 september 2013

Att vara och att Inte vara

Dagarna går fort här på Meekatt Media, det händer alltid något... oväntat ;) Har fått vara med om en hel del. Att få rutin på vardagen och få känna sig "nyttig" och få lära sig något nytt varje dag. Eftersom jag inte arbetat på länge (om man inte räknar sommarjobbet på Strandlyckans Cafe) så känslan att ha ett jobb att gå till är underbart. Och jag menar det!

Att vara arbetslös knäcker många, särskillt när man är det under en längre tid. Det knäckte mig! Att känna sig värdelös och lat, kom utanför i samhället, alla måsten i hemmet och alla tankar, alla - Nej tyvärr, tjänsten är redan tillsatt. Hade jag varit stark innan jag blev arbetslös så kanske jag klarat det bättre, men det var jag inte. Det gick så långt att jag gick ner i depression och hade svår ångest. Så efter många år och olika undersökningar fick jag tabletter som skulle hjälpa mig upp över ytan. Det var de värsta tre månader i mitt liv. Innan tabletterna börjar ge effekt så ska man längst ner... och så var det verkligen. Ångest och trötthet, ville bara sova, orkade ingenting, ville ingenting. Glädjen var borta helt. Men så småningom så gick det bättre. Lite bättre varje dag, tills något annat händer. Då är ångesten tillbaka. Då mycket nytt händer samtidigt blir det kaos i mitt huvud, ångest på nätterna och morgonen. Kan inte tänka, vill bara fly. Så när arbetsförmedlingen skickade mig på kurs, utan minsta förvaning och dessutom fick jag reda på att jag fick sommarjobbet på Strandlyckan, då kom ångesten som käftsmäll... Fick mera tabletter, så jag skulle klara av vardagen igen.

Nu när jag  jobbar på Meekatt Media har jag börjat trappa ner på de extra tabletterna och mitt mål är att jag tillslut ska kunna sluta helt med dem. De andra får jag nog äta resten av livet, tro jag. Så nu kanske ni förstår att jag gillar mitt jobb :) .

Att få känna trygghet, ha viljan att lära sig, att kunna längta till jobbet, Då känns det som att jag är på rätt spår. Att få bli "hel" igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar