torsdag 26 december 2013

Stor Hund i liten kropp

Våran Smulan blir 1 år idag. Tiden går fort. Kom ihåg när vi bestämt oss för att bli en till i familjen. Veckan efter åkte vi och hämtade henne. :) Snabbt innan de andra skulle ångra sig! ;) . Hon var så liten, en liten boll när vi fick hem henne. Vår lilla Smulan. Hon har lärt sig mycket detta året och jag är fortfarande glad att vi gjorde det valet. Nu är hon en i familjen. 

Smulan är en blandning mellan Papillon och Pomeranian. Vi letade efter en renrasig Pomeranian, men kostnaden var allt för hög. Då hittade vi Smulan. Och vi valde rätt! 


Smulan är en lugn tik men nyfiken och gillar att leka. Springa och leka med bollar är det bästa hon vet. Jag har fått lära mig att även om hon är liten, så måste jag behandla henne som en stor hund. Det är mycket hund i denna lilla kropp... Men jag har lärt mig. Vi gick på allmänlydnad och där fick jag lära mig en massa. Har fortfarande mycket att lära, men NU vet jag. Hon är en sällskapshund som gillar att ligga i knät. Lättlärd.

Grattis Lilla Smulan! 

2 kommentarer:

  1. Vilken sötnos! Har själv denna blandning som ser nästan likadan ut fast min är en liten kille :) / Linda

    SvaraRadera
  2. Vilken sötnos! Jag har en sådan jag med fast en liten kille :)

    SvaraRadera