onsdag 25 december 2013

Det blir fler och fler

Nu är Julen över. En lyckad jul med massa paket, till barnen... och massa god mat till oss ;)... Saknade snön, men Tomten hittade hit ändå! Denna spänning och förväntan, alla paketen, de nyfikna ögonen. Denna stunden är underbar, då man ser barnens glädje. Då är julen som bäst!

I år ska vi inte köpa så många paket, säger vi varje år... Men ändå känns det som att det blir fler för varje år. Jag älskar paket, barnens paket.. Jag tycker att det är lika roligt som dem :). Än så länge får jag hjälpa dem att bygga ihop sina paket :)... Men sedan måste jag ju lämna över dem, men för en stund kan man drömma sig tillbaka till när man var liten och fick så många paket.

Mamma Marias fick en bra idé förra året. Vi namnade kulorna :), Släktgranen ;) Så även om inte alla är hos oss i Jul så är de ändå med...  Och iår blev det en extra kula att hänga i granen. Min andra brorsa och sambo fick en flicka :). Så våra namnkulor blir fler och fler! :)


Brorsan och hans familj kom och firade jul med oss i Mellbystrand. Så vi blir ju en del, även om fler och fler har försvunnit på sista tiden... Kom ihåg när jag var liten... Då var vi många. Nästan alla dem är inte i livet nu, och vissa "försvann". Det blir ju så när man skiljs. Det blir många splittringar då.

Vilken god julmat! Man ville nästan inte bli mätt, man ville äta mer...

Vi spelade spel efter maten. Det var roligt! Mycket skratt blev det. Hanna, kusin Alicia och Isabella lekte och Hampus var med oss och spelade.

En lyckad Jul, men klart jag saknade Dig mormor. Det blev inga julkort i år och inte heller fotoalmanacka. De var ju till dig, nu när du inte finns längre, så kändes det inte viktigt. Vi saknar dig!

Barnen somnade trötta och nöjda. Även jag var helt slut, men jag hann bygga upp playdo slottet,  :)

Nu längtar vi till nyår då alla (förutom en) av "syskonen" kommer. Fira Mikel först och sedan fira Nyår. Så kul det kommer att bli.

2 kommentarer:

  1. Va mysigt ni har det! :) <3

    har ni skrivit på julkulorna för hand?

    KRam !

    SvaraRadera