onsdag 21 oktober 2015

Lyssna på kroppen

Här ligger jag och tycker synd om mig själv. Helt färdig i kroppen, halsen gör ont, näsan ringer och huvudet värker... Dåligt samvete för att man lyssnar på kroppen och sjukanmäler sig torsdag och fredag. Känner att om jag ska bli frisk så måste jag vila upp mig. Lyssna till kroppens signaler... men inte känns det bättre nej.

Jag har inget tålamod och känner mig bara sur... orkar inte med mig själv. Trist att inte orka något...

Så här ont i huvudet har jag aldrig haft. Visst, det var en tuff helg på jobbet, så det är väl inte så konstigt... men usch vad jag ogillar detta...

Det blir ju inte bättre av att jag ligger och tänker på allt jag inte hinner göra eller orkar göra...

Som tur är Roine hemma nu och kan ta hand om barnen... så jag verkligen får vila
Har inte gått ur sängen än... och klockan är halv fyra...

Det är roligare att vila när man är frisk... nu känns det bara som ett måste...

Men nu måste jag lyssna på kroppen så det inte blir värre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar