fredag 2 oktober 2015

En dag med mycket känslor

Imorgon fyller Hampus 9år. Helt otroligt vad fort tiden går. Nio år. Han går i trean nu... jag kom ihåg när jag gick i trean... och nu är jag mamma till en som går i trean... konstig känsla!

Hampus är en go kille med mycket tankar och funderingar. .. Han vet vad han vill och tål inte att bli orättvist behandlad. Gillar att retas med sin lillasyster. Så en helt vanlig kille ;) ... men för oss speciell. Våran Hampus.

Från att varit försiktig och lite smårädd till en tuffing som vet vad han vill. :) Åt rätt håll alltså. Även om viss språk inte är så roligt... men när han inte är arg så är han så förståndig. Då vet han vad som är rätt och fel.

Mycket Ipad tid ... men han lär sig en hel del... och det har blivit bättre. Nu blir det lite lek också. :)

Hampus har växt otroligt mycket i våra ögon, både på längd och som person. Går upp tidigt och aldrig några problem med att åka till skolan. Matte är något han är speciellt bra på :)... det har han inte fått av mig...

Imorgon jobbar jag hela dagen men presenter är köpta och jag hinner sjunga för honom innan jobbet. Tror att han kommer bli glad för sina paket. :) ...

Man blir lite rädd för hur snabbt det går. Ändå länge är han hemma på kvällarna mm men det går fort dit... då man inte har samma koll och det skrämmer mig.  Så även om det är rolig att de blir äldre som kommer den tiden närmre och närmre.

Men hoppas att Hampus får en trevlig dag imorgon. :) Älskade Hampus!

En fin kille med glimten i ögat. Omtänksam och pratglad.  Fantasi och drömmar. Vilja och känslor ... skratt och gråt. En underbar kille! Med lite trots mm men det hör ju till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar