onsdag 7 oktober 2015

Du vet väl om att du är värdefull

Min mamma. Vi har varit med mycket du och jag. Haft en tuff tid och en gång var jag tillochmed nära att förlora dig. Vi har våra småbråk men blir sams igen. Vi är lika, vi tänker lika.

Du betyder mer än du tror. Du ser när något är fel och vill alla väl. En mormor alla skulle få ha. En person med stort hjärta. Du har varit med om otroligt mycket men ändå är du en positiv person. Även om sjukdomen och operationen gjort dig trött, glömsk mm... skulle jag inte vilja byta dig mot någon... Du är perfekt som du är!

Vi kan prata om allt, och du har alltid funnits för oss... både för mig och min bror. Vi har mycket att tacka dig för.

Visst kan vi bli irreterade på varandra och säga saker vi inte menar... men vi vet var vi har varandra. Och blir sams igen.

Att få ha dig hos oss... med oss... få vara tillsammans. .. det är något som jag ofta tar förgivet. Det kan gå så fort. Det vet vi. Men ibland när något jobbigt händer så stannar man upp... blir rädd... tänker...

Du vet väl om att du är värdefull...

Jag är dålig på att tala om det för dig... men du betyder mycket... allt för mig. Att du finns.

Att prata minnen och framtid. Skratt och gråt.

Du vill så mycket men kroppen säger stop. Du har fått lära dig att lyssna på kroppens signaler. .. men du kämpar... varje dag. Du vill göra så mycket mer... men du gör mer än nog. Du finns, du ser och du bryr dig.

Du vet väl om att du är värdefull! 

En trygg uppväxt har du gett oss... att allt sedan blev kaos var inte ditt fel. Många år innan det gick åt rätt håll igen.. Många tårar och många samtal... men du fanns där och gav inte upp. Vi kämpade tillsammans.  Skilsmässa,  dödsfall och mycket mer... vi kämpade oss igen det. Vi kämpar än. Vi har alltid haft varandra.

Du har bevisat att genom att bry sig kommer man långt. Att hellre ge än att få. Du ser möjligheter istället för hinder, du hittar lösningar. Du finns där.

Du vet väl om att du är värdefull!

En person som alltid hjälpt alla andra, tänker på alla andra,  glömmer ofta bort dig själv. Omtyckt och rolig. Lätt att prata med och en bra lyssnare. Du är du.

Du vet väl om att du är värdefull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar