lördag 1 augusti 2015

Augusti

Så var det augustimånad vart har juni och juli tagit vägen? Regnat bort ;) ... sommaren blev inte riktigt vad jag tänkt mig men jag ska inte klaga. På tisdag åker jag och Roine till Grekland, utan barn... vi behöver lite tid ensamma tillsammans. Det har varit ett tufft år men vi är på rätt väg nu. Tror det är viktigt att bara vara vi också... Barnen tycker att det ska bli roligt med mormor och morfar som barnvakt. (De ska få åka till Grekland med oss i september :) ) Annars hade vi inte åkt utan dem nu...

Det har varit mycket inomhus denna sommaren... lite småutflykter. Jag tror inte att barnen har lidit så mycket... de har fått ha semester och fått lugna dagar... lekt med kompisar mm... När det varit för kallt i poolen så fick de bada/leka i badkaret... det mesta går att lösa... men mycket syskonbråk... det hör väl till... men det är väl normalt. Fast nu ska en vecka i värmen bli skönt... :)

Jag trodde jag skulle hinna med en massa saker i sommar, men det känns som om man inte hunnit och pga vädret. Det är skillnad när det är varmt och soligt...

Börjar längta tillbaka till jobbet, de boende och mina underbara jobbarkompisar.  Tror att det kommer bli en bra höst. :)

Ett nytt akvarium blev det i sommar (ett begangnat) Istället för 60l så har vi nu ett 200l akvarium. Äntligen kan vi ha lite större fiskar. Så på kvällarna sitter jag med min ljudbok och en filt och tittar på mina fiskar... det är rofyllt... man blir lugn och det är så fint att titta på. Även barnen gillar det.

Augusti månad. Snart höst... Sommaren är kort, det mesta regnar bort... det stämmer i år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar