lördag 1 augusti 2015

Att skriva av sig

Fjärilsmamma... det var namnet som kändes som jag... min blogg. För det första var det på grund av min tatuering, som är tre fjärilar och blommor. Sedan läste jag om vad fjäril betydde;

                       Fjäril
Det här är ett starkt tecken på en
ny början på ett högre plan.
Precis som fjärilen
kommer fram ur sin kokong,
kan det betyda att du träder fram
med en ny skönhet och en ny medvetenhet
att du går in i en period av
pånyttfödelse och transformation.

Fjärilen är en mycket gammal symbol
för själen och till och med för själva livet.
En fjäril kan också symbolisera glädje
och lycka.

Och det stämde in på mig... Jag föddes på nytt och började "leva" igen. Från en inbunden kokong som ville gömma mig från omvärlden förvandlades jag till en fjäril som ville se världen. Få ut mer av livet. Så www.fjärilsmamma.blogspot.se passade bra. :)

Att skriva, det har jag alltid gjort. Även om det går till överdrift ibland... men att hålla det inom mig går inte längre. .. jag gjorde det ett tag, och det förstörde mycket... att hålla allt inom sig är inte bra. Tillslut sluter man sig helt och vill stänga in sig... men jag tog mig ut. Och mycket på grund av att jag fått prata och skriva av mig. Det är jag. En öppen bok säger en del... men hellre det än en bok som aldrig blir läst. Jag finns!

Www.fjarilsmamma.blogspot.se
min blogg, mina ord... mina känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar