tisdag 27 maj 2014

Tror jag är kär :)

Vilka underbara dagar vi haft och ändå har vi många kvar. Paradiset :). Vi är i Grekland, Kos. Norida Beach hotell ... Wow! Helt underbart ! När vi fick rummet var det en glad överraskning. Större än vi trott. Ett rum till barnen och ett till oss . Utsikten var så vacker :), på balkongen såg man havet och bergen. Minibar som ingår :), lite läsk och vatten som fylls på varannan dag... Ja, vi har all in clusive :) det är toppen när man har barnen med sig. Glass och dricka när de vill, alltid någon maträtt som passar... :) Det är riktigt lyxigt att kunna unna sig detta. Det blir en riktig semester, med avkoppling, skoj och massa bad. Vi har med oss block, pennor, spel, badmadrass och solskydd... Ombyteskläder och extra badkläder... Så alla bär varsin påse. Hela dagen är räddad. 

En dag åkte vi trampbåt. När vi klarat hela turen utan att tappa i något eller någon så skulle vi gå iland. Gissa vem som sjunker med foten i stenarna och faller i... Med väska och allt... Plums! Precis, Jag! .... Pinsamt ! Och min kamera dog helt. Min älskade kamera ... :( Ibland har man verkligen otur ... Nu när man vill ta en massa bra kort... 

Vi har varit mest i havet. Men stenarna är jättevarmt och det gör ont i fötterna ... Men åh vad fina stenar vi sett... Man vill ju ta med sig en massa ... Att snorkla har barnen lärt sig. Vi lägger bröd i havet och då kommer massor av fiskar , endel ganska stora. Hanna blev rädd först när det fylldes av fiskar vid fötterna. Men hon tuffade till sig. Hampus har blivit en hejare på att snorkla. 

Första dagen brände jag och Roine oss. Så resten av dagarna har vi varit försiktiga och barnen smörjer vi en extra gång... Och de får använda uvdräkt när solen är som varmast. Så de har klarar sig :) . 

Det är varmt i restaurangen, men vi försöker sitta nära utgången, där fläktar det lite. De serverar dryck, fast juice får man hämta själva . Det finns mat till och för alla. Från makaroner, pizza, soppa till biff och kött... Allt! Och fetaosten är sååå god och även tzatziki hamnar på tallriken. Efterrätten eller rätterna, det finns både tårtor, kakor, pannkakor med nutellasås, glass och frukt. Men oftast är man så mätt efter maten så man orkar inte så mycket ... Men lite pannkakor går alltid ner, och glass förstårs ;). 

Vinet smakar fint och även drinkarna.  Barnen har varsin favorit drink, Hanna -slushice och Hampus orangejuice med grenadin. Min är nog San fransisco ... 

MiniDisco nästan alla kvällar kl 21.00. Barnen känner igen både musik och rörelsens från andra resor, så de tycker att det är kul. Efter dansen är det lagom att lägga sig. Man blir rätt trött av att koppla av och äta gott. :) 

Tiden går så fort... Även om man inte gör så mycket så rinner tiden iväg. Vill stanna upp. Här är så härligt! Livet är underbart och jag känner verkligen att jag kan leva "just nu" här med familjen. Visst blir det lite kiv och småbråk men det går snabbt över. Jag tror att de lär sig mer om varandra nu. Inte så mycket bråk som det är hemma. Nu skojar de med varandra och på kvällarna ligger de och pratar. :) 

Ipaden som är det "stora" hemma har vi knappt packat upp. Den behövs inte här. Och det känns bra. Inte ens min ljudbok har varit framme, på flera dagar... Om inte detta är att stressa av, så vet jag inte.. 

Trevlig personal med ett leende på läpparna ... Och aktivitetspersonalen kommer alltid dansandes eller leendes mot folket. Och de "ser" barnen. De bjuder på sig själva och verkar gilla sitt jobb... Det syns riktigt väl på Mini Discot ... 

Tror jag är kär ... I Grekland :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar