torsdag 11 september 2014

Min dag

Igår fyllde jag 32... jag som nyss var 20 ;)... Tiden går och mycket händer. Detta var min första födelsedag utan mormor. Hon brukar alltid skicka kort och ge någon present. Hon brukade alltid finnas där, hålla koll på namnsdagar mm. Nu är telefonen död, liksom mormor.
Att fylla är något särskilt... Att bli uppvaktad och visst är det roligt med paket och blommor. Min dag :) .
Denna födelsedagen jobbade (praktiserade) jag på ålderdomshemmet i Båstad. Och jag trivs. Har lärt känna de boende nu och kan endel rutiner mm. Börjar känna mig hemma. Känna sig behövd. När man till och med blir rörd till tårar för att en (som jag trodde inte kunde prata) tog min hand och kramade den och sa ; vad varm och go du är... Vi satt ute. Kände att mina tårar kom. Även på henne.  Är man för känslig då eller har jag helt enkelt valt rätt jobb ;) ... Att se dem le, är en underbar känsla.
Mamma hade köpt varsin laxbakelser och blommor. Så fina! Min mamma känner mig ;)... Brorsan och hans familj var även de med på blomman. De kommer hit på lördag. Jag längtar! Är lyckligt lottad! En underbar familj...
Barnens paket var jag så nyfiken på.( De hade fått varsin hundralapp och fått gå in på Guldfynd. Kassörskan lovade att hjälpa dem lite. Jag gick ut och väntade. Efter minst 20min kom de ut, nöjda och hemlighetsfulla. Ett stort rosa paket och en kasse med två mindre. ... ) Jag öppnade och i det stora låg det en plastros :)... och i de mindre låg det ett halsband med en panda och ett par öronhängen till... även en lott. Så roligt att se vad de valde. Pandan glittrade och var så söt :) ... Fick även kläder av barnen som Roine fixat. De kan bevara hemligheter de. Vi åt pärontårtan. Mmm så god den var. Med mandelmassa. Kongresstårta hette den. Jag köpte den på Maxi, sjähästen i Mellbystrand.
Blev så glad över alla paketen. Särskillt smyckena av "kristall". Hjärtan :) ...
Hampus önskade stuvade makaroner, så jag gjorde det och mamma gjorde biffar.
Sedan var det dags för föräldrarmöte.
En lång lyckad dag... och en 32åring med trötta ögon och ben ... somnade gott!

2 kommentarer:

  1. Åh grattis i efterskott! Jag glömde totalt bort. Låter som att du fick en underbar födelsedag. Och avseende jobbet så tror jag verkligen att du valt rätt. Det är så man ska vara!
    Kram!

    SvaraRadera