fredag 26 september 2014

Hittat hem

Fredag igen... Nu har jag "jobbat" praktiserat på ålderdomshemmet i tre veckor. Åh vad jag trivs! Känns så bra nu när jag lärt känna de boend och personalen. Lärt mig en hel del. Visst kan det vara tungt och vissa saker kanske inte är drömsysslan... men de boende  :) att kunna ge dem det lilla extra. En kram, hålla handen, lyssna, prata, skratta med dem och se till att deras vardag blir lite bättre ;) ... Idag målade vi med vattenfärg :) ... eftersom jag är en extra personal så kan jag ge dem den tiden :)... och vad kul att se dem. Endel tyckte att det var riktigt roligt ... då känns det så bra! Jag har hittar hem!

Att säga trevlig helg och -ses på måndag. Vilken känsla... bara de som varit arbetslösa länge vet vilken stor betydelse detta är.

Visst är man trött när fredagen kommer men man värdesätter helgen ännu mer... och ändå är det ok att gå till jobbet på måndag. Trodde aldrig jag skulle komma hit... men nu är jag här! :)

2 kommentarer: