måndag 29 september 2014

Från liten till ... åtta

På fredag fyller Hampus år. Åtta år och andra klass.

Min fina kille! Du har inte bara växt på längden utan också som människa. Du har förändrats så mycket... Särskillt under detta året. Du läser och skriver, räknar och löser problem. Du har ett härligt skratt som smittar av sig. Du pratar ... från det att du vaknar till det att du somnat. Du har många funderingar och tankar. Du kan mycket. Visst bråkar du och säger fula ord... men när du lugnat ner dig och enligt dig blivit förstådd så är du en helgo kille. Jag älskar dig!

Eftersom du är första barnet har du fått vara våran "försökskanin". Tror att vi var lite för överbeskyddande... vi var ju så rädda om dig. Du har nu tuffat till dig och det märks på alla volter, karaten och på simningen. Du dyker och simmar. Du har vilja och du kämpar.

Från att vara den som sprang sist på uppvärmningen är du nu bland de första. Du lär dig fort och att se dig på karaten är riktigt kul.

Du är en känslig kille innanför din ibland tuffa attityd. Du visar din kärlek och är glad för det mesta.

När du leker med din lillasyster kan ni leka länge. Även om det ofta blir lite bråk... men syskonbråk hör ju till.

Du kan hålla en hemlighet, tex paket.

En duktig kille med hjärtat på rätta stället :)

Så stolt! Och lycklig över att få vara din mamma.

Vi lär oss varje dag, både du och jag. Jag har mycket att lära. Tålamod är det som jag måste kämpa med mer. Du har lärt mig en massa.

Min lilla kille är snart min åttaåring... :)

Jag älskar dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar