lördag 30 augusti 2014

Älskar att sova

Det finns inget bättre än att få krypa ner i sängen och veta att nu får man sova. Lägga sig och lyssna på en ljudbok tills man somnar eller ligga och titta i mobilen, facebook och instagram. När ögonen blir tunga kan man bara blunda.
Det är jobbigt att vara trött och svårt att aktivera sig när man är slut i kroppen och bara vill sova. Ännu svårare nu när det blir kallt. Då är det svårt att lämna den varma sängen...
Jag går ju upp innan barnen och väcker dem, frukost och ser till att de är iordning. Kör dem till skolan och sedan hem. Jag försöker gå minst 30min varje dag. Sedan kan det vara möte, söka jobb och snart, när arbetsförmedlingen fixat klart lapparna till min praktikplats inom vården, så blir det praktik. Tror eller hoppas att min trötthet blir mindre... att jag orkar mer.
Jag älskar att sova. Drömma mig bort. Även om mina drömmar mest är mardrömmar. Men vetskapen om att man kan sova, få somna.
Det känns som om tröttheten blivit värre nu efter sommaren. Det tar nog lite tid att ändra sina vanor och innan man kommer in i rutinerna. Barnens aktiviteter, läxor, planering mm. Vad ska vi ha för kvällsmat mm. Sedan gör ju tabletterna sitt med, man blir trött av dem också. 
På kvällarna när barnen somnat och man vet att man kan lägga sig i sängen. "Me like! :)"

2 kommentarer:

  1. Jag älskar också att sova och har varit sååå otroligt trött tidigare. Nu mår jag bättre och slipper känna den stora längtan efter lugn och att sova. visst ibland bara vill jag sova, men inet som innan. Jag tror att min styrketräning har hjälpt mig till stor del. Även kbt som jag gick på. Jag önskar att du hittar vad du behöver för att slippa känna tröttheten. Pratat med din läkar eom detta? kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att du är piggare :). Tack! Ja jag ska prata med läkaren nästa gång jag måste dit. :) Fast hoppas jag blir piggare nu när jag börjat komma ut i verkligheten igen..

      Radera