torsdag 9 oktober 2014

Värsta grannen!

Jag förstår inte hur en människa, om man nu kan kalla henne det... kan vara så ond. Så elak. Hon blänger och pratar skit. Hennes barnbarn som är inneboende där gör likadant hon. När jag körde förbi idag stod de och blängde och mimade elakt. De försökte se tuffa ut. Jag fattar inte varför de håller på så här. Det är ju så sjukt.
Allt började med att grannens man skulle bygga vårat hus. Han glömde berätta en liten detalj. .. att han hade lungcancer. Det fick vi reda på av elektrikern några veckor efter det att de börjat. Ibörjan gick det bra men ju mer han var på sjukhus och blev sämre så förlorade han ju penger ... så då försökte han spara in på allt... och det märktes genom "fuskbygge" som vi sedan fick bevisat... förseningar mm. Eftersom vi visste att han var sjuk så bråkade vi inte... men visst var vi besvikna. Många onödiga kostnader flr oss och vi fick hyra ett hus eftersom vi helt plötsligt inte kunde bo i huset, som vi kommit överens om att vi skulle. Men planen lyddes inte. Inte heller då bråkade vi, vi flyttade på oss och hoppades på det bästa. ... Men det blev bara värre... han gjorde huset halvfärdigt och byggde andra hus. Och så har han mage att skicka oss till kronofogden för att vi inte betalade hela summan... den skulle ju betalas när huset var färdigt... och det hade vi bevis på att det inte var...
Han låg för döden och fortsatte att bråka med oss. Vi ville inte bråka utan ville stryka ett streck över det. (Pga att han var sjuk och att vi var grannar) men det gick han inte med på... Även om vi hade bevisen på vår sida....
Han avled och då fortsatte frun att bedriva detta. Hon som aldrig varit inne hos oss eller varit med överhuvudtaget taget... så där började hatet mot oss.
Och sedan har det bara fortsatt. När vi beklagade sorgen var hon så elak tillbaka.  Hon anklagade oss för att vara de hemskaste människor i hela världen. ..
Hon hälsar inte på barnen när de hälsar. Hennes barnbarn kallar våran hund för den fula hunden...
När skräp hade blåst in på hennes tomt och jag skulle hämta det... eftersom det var vårat julpapper som blåst ut ur soptunnan. Då stod hon på sin balkong och skällde ut mig... jag fick ju inte gå på hennes tomt mm. Vi var tattare och hade slängt skräp på hennes tomt... Hon var så elak. När jag kom in och bröt ihop så dåg barnen detta. Det var första gången barnen förstod att grannen inte var snäll. Vi har hållt tyst om det innan.  Men nu gick det inte att dölja.
Mycket mer har hänt. Jag förstår inte varför hon fortsätter att vara så elak...
Hanna sa en dag. (Vi hade tårta över) kan jag få ge en bit till grannen så kanske hon blir snäll. ...
Det är hemskt att det ska vara så här...
Värsta grannen....
Någon som har en värre granne?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar