onsdag 20 augusti 2014

På rätt väg

Igår fick jag chansen att se hur mitt framtida jobb se ut. :) Ödet... jag sökte på nätet och skickade ett mail, fick svar och igår var jag där, på ett äldreboende.

Idag gick jag bredvid och det kändes jättebra! Massa att ta in, namn, rutiner mm... Men jag trivdes! Det kändes så bra. Efter att jag gått bredvid ett tag ska jag praktisera där. Så jag lär känna de boende och personalen, lär mig rutinerna och testa på de andra avdelningar. Låter väl bra! :) Att kunna ta sig tid med de boende, sitta bredvid, hålla handen, läsa, spela kort mm.

Nu är det ju massa regler inom vården... så av med alla smycken och ... snyft ... hejdå mina naglar... Nu börjar ett nytt liv ;) arbetslivet ;) ...

Känner mig glad att jag hittade detta. Vilka  möjligheter :)

Många gånger ser jag mormor framför mig. Hon bodde ju också på ett äldreboende i slutet. Och det känns som om jag gör lite extra för de boende och hoppas att de som jobbade där gjorde det för mormor. Jag ger de boende det som jag vill göra för henne.

Saknar henne. Känns som att det var tack vare henne som arbetet blev lockande.

Nu är jag på rätt väg... Du finns i mina tankar.

4 kommentarer:

  1. Förstår att det är tufft med naglarna! ;)

    Kommer passa dig utmärkt! Du har alla rätta egenskaper! ♡ Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur... mina naglar ;) ... jag vänjer mig , någon gång ...

      Tack! :)

      Radera
  2. Lycka till, det verkar kunna ge dig en hel del och vise versa. Kram

    SvaraRadera