fredag 21 mars 2014

Ta tillvara på tiden

Idag blev det mor och son kväll. Hanna följde med mormor och morfar till Gnosjö. (Roine jobbar.) Så när de åkt så satte jag och Hampus oss i bilen, han fick sitta fram :)... Och vi åkte till Maxi. Där hittade vi ett par sommarskor till mig och ett par till Hampus. Han hittade även en bok som han gärna ville ha, nu när han börjat läsa :). Sedan lite gott till kvällen. 

Det har blivit lite mycket avanmälningar, ändrad planering. Sådant som man längtat efter har "ställts in" ... Även denna helgen... Men det ledde till något bra :) , jag och Hampus har fått vara ensamma tillsammans. Det blev lyckat :). Man tar sig sällan tid att bara umgås med ena barnet. Men det är viktigt! Det märker jag nu. Vi får bättre kontakt, kan prata :) 

Kvällsmaten blev, ryggbiff på salladsblad, halloumi och stektbröd i sötsursås med kräftblandning mm. Blå dåre till Hampus och Coca cola Zero till mig. :) Mmm gott var det!
 

 
 
Hampus gjorde iordning barn-monopol medans jag plockade undan. Han satte filtar på stolarna så det skulle bli mysigt att sitta och spela. Efter monopol fick jag välja spel. Blokus, två färger som ska sättas kant i kant med sin färg ... Kul :). 

Vi valde en film tillsammans, Spy kids blev det :). Chips och dricka. Det blir skillnad när man umgås med bara ett barn i taget. Då ser dem att man verkligen "ser" dem. 

Det har verkligen varit en lyckad kväll! :) det är mysigt att vara hemma. Man glömmer det ibland, att leva i nuet och ta vara på det man har. Idag har jag fått känna det! 

Hoppas jag kan hålla kvar denna känslan när det blir syskonbråk också... ;)  Jag är lyckligt lottad! 

Att se glädjen i Hampus ögon när han gjorde iordning spelet, när vi satt och åt och skålade. Att det bara är vi, att Hampus fått bestämma, hans kväll... Och så även imorgon. Han får bestämma vad vi ska göra. Antingen blir det skogen med Smulan eller till skateboardsrampen.., 

Känns bra att få avsluta kvällen med att läsa boken han köpte idag. En bok vi kan turas om att läsa i. Och ikväll läser jag gärna. :) 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar