lördag 1 februari 2014

Roligt i snön

Idag vaknade jag av att Hanna kom in med omelette till mig. Hon hade hjälpt morfar med frukosten. Hon frågade vad jag ville ha att dricka och hämtade sedan det. Wow! Då känner man sig glad. Smarta Hanna frågade sedan om vi kunde leka med barbie... och jag kunde ju inte säga nej efter en sådan uppvaktning ;) .... så jag satte mig i Hannas rum, med en barbie i handen... Det var mycket roligare när man var liten. Nu känns det sådär. Men jag lekte med, mormor är mycket bättre på att leka, sa Hanna.

Kramsnö ute, så jag lockade med barnen ut. Åh vad roligt det var! Hade glömt att det var så kul att göra snöfigurer :) ... en snögubbe, en snöhäst, ett snö cafe' och två sängar blev resultatet efter några timmar.

Både Hampus och Hanna var påhittiga och duktiga. De kämpade i snön och rätt som det var så hade Hampus börjat med ett Cafe'. Stolt man blir. Själv blev jag rätt nöjd med hästen :).

När kläderna började bli blöta gick vi in och åt. Kaminen var tänd, så det var varmt och skönt.

Barnen ringde varsin kompis och jag satte mig i soffan. Nöjd med dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar