torsdag 20 februari 2014

Bra början på dagen

En frukostbuffe' på Magretetorp började vi dagen med. Chefen kan ha goda idéer ibland ;)... Det fanns det mesta att välja på. Äggröra,  frallor,  köttbullar, bacon, flingor,  yoghurt, frön,  frukt, juice, kaffe och kaka :)... Man blev verkligen mätt :). Mysigt att börja dagen såhär. Man får lite extra energi. Det var en lugn miljö. Det var en härlig känsla,  ingen stress.
När vi kom dit och skulle hänga av oss jackorna sa jag - Bäst att tömma alla fickorna... Malin tittade på mig och skrattade. Dina egna hoppas jag att du menar. .. Lite roligt faktiskt! ;) 
Att äta är ju ett måste,  och ibland kan det bli just bara ett måste... Så att lyxa till frukosten lite kan vara ett bra exempel. Det är ett stressat samhälle vi lever i. Och dörför tycker jag att det är skönt när vi kan välja att stressa ner lite. Hur många hinner njuta av sin frukost?
Att avbruta vardagen har gjort att jag mår bättre. Och även att jag försöker gå minst 30 minuter varje dag. Började i måndags efter ett prat med kuratorn.  Måste ju börja någonstans.  En sak i taget, sakta men åt rätt riktning.

 

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt! Vem hinner njuta av vardagsfrukosten nuförtiden?!
    Jag känner mig oftast så stressad så jag inte ens ids äta frukost när barn skall väckas, göras iordning, fås att äta frukost, fås att klä på sig och lämnas på dagis i tid....

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Eller hur! Vi borde unna oss frukostbuffé lite oftare, det borde höra till ;) :)

      Radera