måndag 28 februari 2022

Som om man inte har tillräckligt

 Så ringer försäkringskassan och berättar att jag inte kan ta VABB när Hanna är I skolan. Då tycker de att jag ska jobba. Nu går ju Hanna i skolan 8.30-11.00. Och det tar ju ca 15min till jobbet från skolan. Jag berättade även att Hanna brukar hämtas 10.15, då hon har en jobbig morgon.

Ja då är det lite tight att jobba, sa hon. Men så fort Hanna går nån mer timme så får jag inte vabba. Sjukvården säger att man ska vara anträffbar och kunna hämta barnet, men försäkringskassan tycker inte att man ska få betalt för den tiden.

Så nu känner man ännu mer stress, att Hanna ska klara av att gå i skolan hela dagarna så att det är lönt att jobba. En timme dit eller dit är ju inte så lätt. Och så bad hon om ursäkt för att inte hela ersättningen betalas ut, resten kommer på onsdag trodde hon. Vad bra sa jag, för hyran och alla utgifter har inte blivit mindre...

Så ytterligare krav på mig känns det som...
Läkaren - hon ska gå upp I vikt
Lärarna - hon måste få bättre självförtroende
Försäkringskassan- Hon måste gå fler timmar i skolan, eftersom de inte vill betala vabb
Ja och så har vi ju allt Hanna vill också... och inte vill...

Ännu en dag I våran bubbla...



1 kommentar:

  1. Blir så less på den här byråkratin 🥲
    All kärlek till er❤️

    SvaraRadera