söndag 13 september 2015

Vem försöker jag lura!?

Jag försöker lura mig själv att vara nöjd med mig själv. Jag vill känna mig nöjd... men vem lurar jag. Man jämför sig med alla andra snygga och smala... och vill gömma sig... All reklam hur man ska se ut, hur man går ner mm. Jag vet att jag är lat... Trött och äter hellre gott än nyttigt... Försöker tänka mig för... men jag blir glad av choklad. Jag vet att det bara är jag själv som kan ändra på mig.. jag som måste göra jobbet... jag vet... jag tänker ofta... att nu ska jag börja... men sedan sätter jag mig hellre i soffan än att gå på crosstrainen... När man ser snygga kläder och sedan provar dem så sjunker självförtroendet och man hänger tillbaka kläderna... Jag försöker tänka att jag ser ut som jag gör... och acceptera det eller gör något åt det... jag vill... men orken finns inte där. Jag är ofta så trött. Jag har skaffat stegräknare och försöker klara mina steg... och det gör jag ofta... men sedan är jag så trött, så jag vill bara sova.

Så många gånger man önskat att se ut som sina jobbarkompisar. .. som skulle kunna bli modeller allihop ♡♡♡...

Jag vet att det bara är jag som kan göra något åt det... jag vet... men försöker... Jag ska börja... snart...

Åh vad jag är avundsjuk på människor med bra självförtroende. .. jag vill ju vara nöjd och inte "bry" mig... men har långt dit...

Jag vill ändra mig... men har inte den kraften än... önskar jag haft den...

Så att se kort på sig själv är jobbigt, då man fyller hela fotot... Oj, ser jag ut så...

Förlåt, men har nyss provat kläder och de satt inte riktigt som jag trodde... då blir känslorna starkare... och självförtroendet sämre...

Vissa dagar känns såhär... andra dagar bättre... det går upp och ner... Bara jag som kan göra något åt detta, jag vet...
Ska bara försöka hitta känslan, orken och mer motivation...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar