söndag 13 september 2015

Ett monster har flyttat in

Några månader tillbaks så har våran sjuåring förvandlats till ett monster... Hon skriker och säger emot. Säger -och!? ... Hon och hennes storebror bråkar ofta och slutar oftast i tårar... och skrik...

Du har ett hjärta av guld och ditt skratt smittar av sig... men ditt humör... Du vill väl och är väldigt pratglad... Nyfiken och påhittig. Pysslar och sjunger gärna.

Ibland känns det som om någon bytt bort våran trots-Hanna mot ett monster... Du har så mycket ilska inom dig... och svårt för att släppa det som hänt.

Ofta vet jag ej vad jag ska göra... Du blir så fruktansvärt arg... och alla är dumma. Du kämpar med dig själv och vi saknar våran Hanna... Du har en tuff tid att gå igenom... vi med! Jag önskar så att den ilska försvinner snart... Vi är så lika du och jag... jag känner din ilska... men önskar att den minskar...

Du är en tuff tjej som ändå är lite osäker. Du är snäll och omtänksam, rolig. Du kan leka... länge och älskar att pyssla. .. Det är denna ilska och långsinthet vi vill minska... hoppas att det försvinner snart...

När du föddes såg vi en stark tjej med egen vilja och envis som en åsna ;)... Du visste redan då vad du ville. Svårflörtad men när du log så smälte man. Du har alltid sett upp till din storebror... även om du nu vill byta ut honom mot en ny...

Du har många kompisar och är duktig i skolan. Är morgontrött och svårt för att koppla av på kvällen. Du funderar mycket. Gillar inte avsked. Har svar på tal och hör det du vill höra.

Jag älskar dig min lilla Hanna... hoppas att vi tillsammans kan mota iväg monstret som bor inne i dig...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar