onsdag 15 oktober 2014

Inte bara mamma

Klockan ringer... det är varmt i sängen, kallt på golvet... vill ligga kvar! Men det får jag inte... jag har ett "ställe" att åka till, ett "jobb"...

Förutom morgonen så känns det så bra. Även om det bara är praktik än så länge. Men att känna sig behövd och nyttig är en härlig känsla. Att vara någon mer.

Att få jobbarkompisar och känna att man gör ett bra jobb. INTE BARA MAMMA. Jag har ett namn och jag har en annan uppgift. Andra diskussioner och på rasten har man verkligen rast ;) ...

Trivs så bra på jobbet på ålderdomshemmet.  Känner att jag kan ge så mycket. Det lilla extra till de som behöver det. Ibland vara den som lyssnar och ibland en lugnande hand.

Äntligen har jag varit där så länge så jag känner mig hemma och känner mig trygg. Jag kan rutinerna och det känns som om jag känner de boende. :)

Inte Bara Mamma !

2 kommentarer:

  1. Så härligt att du trivs och att du mår bra med ditt nya jobb! ♥ Jag saknar dig på jobbet förstås!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Snäll du är :) ... Saknar dig också ! :)

      Radera