söndag 18 januari 2015

Dagen före

Väskan är fullpackad och huset städat ... jag är redo. Redo för en vecka i solen. Min man, barnen, mamma och jag. Till Egypten, Hurghada. Jag längtar efter värme, avkoppling och ny miljö. Efter mycket jobb nu i jul så känner jag mig värd lite semester. Börjar året med en resa är ju inte fel ;) ... Barnen längtar!

Denna gången vill jag förbereda magen och har därför börjat äta tabletter som ska förhindra orolig mage. Två dagar innan resan, varje dag och sedan två dagar efter hemkomst.

Förra gången, för två årsedan, fick jag influensan samma dag som vi åkte. Hög feber och halsont. Hela veckan var en plåga... usch vilken vecka. Hoppas på bättre tur denna gången.

Kameran laddad och jag ska akta mig för att tappa den i vattnet... :/ Tänk att få fota lite palmer, hav och pooler :) ... svårt att tänka sig nu när man tittar ut...

Längtar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar