torsdag 19 juni 2014

En speciell dag

I tisdags var det skolavslutning. 
En stor dag. Efter sommaren börjar Hampus tvåan och Hanna förskoleklass. 

Jag kommer ihåg mina skolavslutningar. Mamma och mormor var alltid med. Fick en blomma av mormor och mamma hade gjort en tårta. Dagen kändes alltid speciell. Glädje! :) Den känslan vill jag att barnen ska få också. 

Jag hade bakat en rulltårta med vaniljkräm i. 

Att se vilket jobb både personal och elever hade gjort var roligt att se. Man såg att de hade övar mycket både på dans och sång. Vilket jobb lärarna gör :) och när man ser glädjen i barnens ögon, ler man själv. En känsla med skolavslutning. 

När klockan slog "sommarlov" såg man lyckan i barnens ögon. :)  Och detta året kändes det extra bra, då man vet att Hampus får behålla sina Goa fröknar. :) 

När vi kom hem och jag skulle lägga på grädde och jordgubbar på rulltårtan började bråket... (Det hade jag inte räknar med... Det är ju sommarlov nu :/ ) men båda barnen skulle "leka" med både jordgubbar och grädde, så det blev lite kaos. De ville inte hjälpa mig utan göra sitt eget, så det var grädde överallt ... Men när köket var städat och vi fikade kom sommarkänslan tillbaka... Sommarlovskänslan ... :) Nu är det sommarlov! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar