måndag 14 april 2014

Respekt

Det här med karate... Första gången Hampus pratade om att han ville gå på karate var jag lite skeptisk. Bara massa sparkar och slag. 

Men jag lät honom testa. Och jag ångrar mig inte! Wow!!! Nu är jag så glad att han övar karate. Det är jättecoolt. De har bra uppvärmning. Gör armhävningar, situps och stretchar. De visar respekt för varandra och får reda på hur och när karate används. De lär sig räkna på japanska. Lär sig massa steg och lär sig hur de ska använda sin kropp. 

Det är så kul att se, hur de utvecklas.  Karate är en kampsport, självförsvar och respekt är en viktig del i sporten. 
Börja aldrig ett bråk, använd som försvar ... 

Samhörighet, glädje, vilja, styrka.,  ja och respekt :) 

Itch
Ni
San
Chi
Go

Go Kai 

Shi Kai 

Omvarte (vänd om) 

Lite av "orden" man hör två gånger i veckan ... 

Är så impad av dem. 

Respekt! 


2 kommentarer:

  1. Åh va häftigt! Har funderat på nått sånt till Nelli. Tror de skulle passa henne :)

    SvaraRadera
  2. :) Testa! :) Att barnen lär sig självförsvar är ju ett stort plus :) De lär sig otroligt mycket på Karaten, om kroppen, tankesätt och ... respekt :)

    SvaraRadera