måndag 12 augusti 2013

Fjäril

Första blogginlägget...

Idag fick jag reda på att den 20 Augusti börjar jag som Blogg-assistent hos Malin "Mekatt"Birgersson. Ska bli jättekul, men fick ju även reda på att DÅ måste jag ju ha en egen blogg... Så här är jag nu!

Vad ska man heta, är ju lite sent ute, alla namn är ju redan upptagna... Men efter många försök fick det bli namnet "Fjärilsmamma". I lördags efter åtta timmars smärta, ingen förlossning, men smärta som kommer snabbt därefter... Tatuering i åtta timmar resulterade till ett konstverk av fjärilar på ryggen. Mycket nöjd. I efterhand kan jag säga att det var värt smärtan...

Fjäril som är ett starkt tecken på en ny början på ett högre plan, kändes rätt passande nu :) Och en gammal symbol för själen och till och med för själva livet. En fjäril kan också symbolisera glädje och lycka. Tycker att det är dags nu ;)

Smulan, våran lilla hund. Blandras mellan Dvärgspets och papillon. Papillon är franska och betyder dagfjäril...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar